Påmindelser om forpligtelser
Fra "Aflever dit forslag her og sæt det på dagsordenen hos Hillerød Kommune"
Gå til projektet
Jeg foreslår hermed, at Hillerød Kommune et par gange om året – det kunne eksempelvis være forår og vinter – begynder at sende breve ud til ALLE kommunens grundejere med en række eksempler på relevante påmindelser om, hvilke forpligtelser man som grundejer faktisk har, og hvilke konsekvenser det har, hvis man som grundejer ikke overholder de forpligtelser.
Det kunne – om foråret selvfølgelig – for eksempel være en påmindelse om, at man faktisk har pligt til at klippe sin hæk, så fodgængerne faktisk er i stand til at gå på fortovet, eller det kunne – om vinteren selvfølgelig – være en påmindelse om, at man faktisk har pligt til at rydde sne, så fodgængere (igen) reelt er i stand til at gå på fortovet.
Det er tydeligvis noget, enormt mange grundejere glemmer alt om (eller måske endda bevidst vælger at glemme alt om), og forhåbentlig kan et par breve om året fra myndigheden give dem så dårlig samvittighed, at de ligefrem begynder at tage ansvar og lave noget – man har jo lov at håbe.
Kommentarer
foreslået
Denne idé er blevet foreslået til byen
