Spring til hovedindhold

Dine cookie præferencer - Hillerød Kommune

At acceptere cookies hjælper os med at forbedre denne platform. Læs vores cookiepolitik.

Hillerød Kommune Hjem
  • Hjem
  • Borgerforslag
  • Begivenheder
  • Om

D B A

Medlem siden 16. december 2025

Alle indlæg indsendt af denne deltager

Der er 7 projekter tilgængelige.
Populære ideer er blevet indlæst.

Påmindelser om forpligtelser

D B A•for 4 uger siden Jeg foreslår hermed, at Hillerød Kommune et par gange om året – det kunne eksempelvis være forår og vinter – begynder at sende breve ud til ALLE kommunens grundejere med en række eksempler på relevante påmindelser om, hvilke forpligtelser man som grundejer faktisk har, og hvilke konsekvenser det har, hvis man som grundejer ikke overholder de forpligtelser.Det kunne – om foråret selvfølgelig – for eksempel være en påmindelse om, at man faktisk har pligt til at klippe sin hæk, så fodgængerne faktisk er i stand til at gå på fortovet, eller det kunne – om vinteren selvfølgelig – være en påmindelse om, at man faktisk har pligt til at rydde sne, så fodgængere (igen) reelt er i stand til at gå på fortovet.Det er tydeligvis noget, enormt mange grundejere glemmer alt om (eller måske endda bevidst vælger at glemme alt om), og forhåbentlig kan et par breve om året fra myndigheden give dem så dårlig samvittighed, at de ligefrem begynder at tage ansvar og lave noget – man har jo lov at håbe.

Forbedr Fruervadvej

D B A•for 6 måneder siden #1:Udvid og asfalter den del af Fruervadvej, der ligger nord for åen, så den får samme bredde som den del, der ligger syd for åen.#2:Sænk hastighedsgrænsen fra 80 til maksimum 60.#3:Anlæg samtidig en cykelsti langs hele Fruervadvej, der kan forbinde cykelstierne i Borup og Harløse med hinanden...Fruervadvej er livsfarlig at færdes på for alle, men især for de bløde trafikanter, og især på den nordlige del af strækningen.Dette forslag vil forhåbentlig være med til at ændre på det.

Bløde trafikanter i Skævinge (by)

D B A•for 4 uger siden Fortov/sti i BEGGE sider af HELE...... Borupvej (til Kaj Sommers Vej)... Industrivej... Krogvej (til Industrivej)... Ny Harløsevej (til Baunehøjen)OG SAMTIDIG 2-minus-1-vej på HELE...... Borupvej (til Dyrelunden)... Hovedgaden (til omkring Solvænget)... Industrivej... Krogvej (til Industrivej)... Ny Harløsevej (til Baunehøjen)

FARLIGE SKÆVINGE

D B A•for 2 måneder siden Flere fodgængerfelter i Skævinge, tak. Der mangler nogle steder, hvor man som fodgænger trygt kan komme over på den anden side af vejen, uden at man skal risikere liv og lemmer. Især omkring jernbanen og nede i byen ved butikkerne, men også andre steder. Skævinge er meget trafikeret på nogle tidspunkter af dagen. Der bliver kørt stærkt, og langt fra alle holder tilbage.

STEMMER

D B A•for 5 måneder siden Jeg foreslår hermed, at mængden af stemmer, der skal til, før et forslag bliver stemt igennem, skal MARKANT ned.Borgerforslag i Hillerød Kommune har eksisteret i cirka 6 år, og i løbet af de 6 år har der været cirka 60 forslag, og ud af de 60 forslag har kun 3 nået de 450 stemmer.Det viser med al tydelighed, at det er fuldstændig urealistisk at sætte grænsen så højt.Det er samtidig min overbevisning, at hvis grænsen var lavere, ville langt flere også stemme, fordi målet var mere realistisk.

TVING forsyningen

D B A•for 2 måneder siden Hvis du går ind og tjekker din såkaldte "registerindsigt" på CPR's hjemmeside og går helt ned i bunden til de såkaldte "personabonnementer", vil du højst sandsynligt se, at KMD har et abonnement på dig med kundenummer 2780.Det kan jeg så afsløre, at de med stor sandsynlighed har, fordi forsyningen har bedt KMD om at oprette det. Det var i hvert fald det, KMD fortalte mig, var årsagen i mit tilfælde, da jeg spurgte dem (som er det, man SKAL gøre FØRST).Men hvis du så kontakter forsyningen og spørger, HVORFOR de har det – som er det, man SKAL gøre BAGEFTER – ja, så aner de ganske enkelt ikke, hvad i alverden det er, du snakker om. Det var det, jeg erfarede.Og her vil jeg så lige tilføje, at det nok efterhånden for langt de fleste næppe vil komme som nogen stor overraskelse, at der ENDNU ENGANG er noget, som forsyningen ikke har styr på.DERFOR foreslår jeg nu, at kommunen, som jo ejer 100 % af forsyningen, simpelthen skal TVINGE forsyningen til at fortælle hver og en i kommunen, som de har et abonnement på, HVORFOR de har det.

KLAMME SKÆVINGE

D B A•for 2 måneder siden Det flyder evigt og altid med alt muligt forskelligt affald alle mulige forskellige steder i og omkring Skævinge. Og jeg siger ikke, at det nødvendigvis vil hjælpe med nogle flere offentlige skraldespande på nogle strategiske placeringer, men kunne vi i det mindste ikke godt prøve at se, om det ville hjælpe på problemet?
  • Betingelser og vilkår
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • WAS
  • Sitemap
Drevet afGo Vocal, tidligere CitizenLab